• پاسداران، خیابان پایدارفرد، نبش بوستان هفتم، بین بانک آینده و موسسه ملل(پلاک 146)، واحد 404، طبقه 4
pattern
تفاوت بین لمینت دندان و ونیر
12 دی

تفاوت بین لمینت دندان و ونیر

اگر برای بهبود ظاهر لبخند خود به فکر انجام تکنیک لمینت دندان هستید، لازم است در مورد این فرآیند اطلاعات بیشتری داشته باشید. دندانپزشک می‌تواند در مورد اینکه این روش چگونه کار می‌کند و چه فوایدی دارد، اطلاعات مناسبی در اختیار شما بگذارد. در طی مشاوره می‌توانید لمینت دندان را با ونیر (روکش‌) مقایسه کنید و ببینید که تا چه اندازه شباهت و تفاوت دارند. این مساله کمک می‌کند تا متوجه شوید کدام یک برای شما مناسب‌تر هستند.

چگونه دندان‌ها آسیب می‌بینند؟

اصولا دلایل مختلفی برای نصب لمینت دندان وجود دارد. دندان‌های برخی از افراد به‌دلیل وارد شدن ضربه به دهان ظاهر مناسب و زیبایی ندارند. ضربه محکم به صورت یا گاز گرفتن یک ماده غذایی یا جسم خیلی سفت می‌تواند دندان را بشکند یا باعث ترک خوردن آن شود. افتادن روی زمین از ناحیه صورت نیز می‌تواند به دندان‌ها آسیب برساند و نیاز به درمان فوری داشته باشد.

در شرایط دیگر، بهداشت نامناسب دهان و دندان فرد مقصر است. مسواک نزدن یا استفاده نکردن از نخ‌دندان به‌صورت منظم و با کیفیت قابل قبول، می‌تواند دندان‌ها را ضعیف کرده و منجر به تخریب آنها شود. در این شرایط دندان‌ها مستعد هرگونه آسیب می‌شوند. پوسیدگی و عفونت دندان می‌توانند منجر به از دست دادن زودرس دندان‌ها شوند و بر زیبایی لبخند تاثیر بدی بگذارند.

لمینت دندان و ونیر می‌توانند ظاهر دندان‌ها را بهبود بخشند

ونیر دندان برای زیبایی

ونیر و لمینت دندان زیبایی لبخند را به فرد باز می‌گردانند. چراکه قابلیت آن را دارند که شکل و اندازه دندان‌هایی را که دچار تروما شده‌اند، تغییر دهند. به جلوی دندان می‌چسبند، لکه‌ها را می‌پوشانند و دندان را کامل و بی‌نقص نشان می‌دهند.

ازآنجایی‌که هر دو از ماده سرامیکی پُرسلین ساخته شده‌اند، دندانپزشک می‌تواند آن‌ها را به رنگ دلخواه تهیه کند. ممکن است از آن‌ها برای سفید کردن دندان‌های تغییر رنگ‌داده یا صاف کردن دندان‌های کج استفاده کند. هم‌چنین می‌تواند به کمک آن‌ها شکاف و فاصله بین دندان‌ها را اصلاح کند.

لمینت دندان نازک‌ تر است

ضخامت لمینیت دندان

ونیر یک پوسته نازک شبیه به ناخن مصنوعی است که به کمک ماده مخصوصی (سیمان دندانپزشکی) به جلوی دندان‌ها می‌چسبد. درحالی‌که لمینت دندان نازک‌تر از آن است و به اندازه یک لنز تماسی ضخامت دارد. برخی از افراد به این تفاوت اهمیت می‌دهند و لمینت را انتخاب می‌کنند. زیرا لمینت دندان چندان حجیم نیست.

آیا لمینیت به دندان آسیب میزند؟

اسیب زدن لمینیت دندان

اصولا دندانپزشک برای نصب ونیر نیاز دارد که ساختار دندان را تغییر دهد. پس از بی‌حس کردن بیمار، دندان را به‌گونه‌ای تغییر می‌دهد که ونیر به‌درستی روی هر دندان قرار بگیرد. سپس باید مقداری از مینای دندان را بتراشد تا سطح دندان زبر و برای پذیرش ونیر آماده شود. این مساله به اتصال بهتر آن کمک می‌کند.

درحالی‌که در روش لمینت دندان، دندانپزشک دندان طبیعی را دست‌نخورده‌تر می‌گذارد. در واقع برای نصب آن بر روی دندان‌های آسیب‌دیده، مقدار اندکی از مینای دندان را می‌تراشد یا گاهی اصلا این کار را انجام نمی‌دهد.

هزینه لمینت دندان و ونیر

بهتر است از قبل در نظر بگیرید که برای هر درمان چقدر هزینه باید پرداخت کنید. توجه داشته باشید که بیمه دندانپزشکی ممکن است هیچ یک از این‌ها را به‌دلیل اینکه روش‌های زیبایی محسوب می‌شوند پوشش ندهد. معمولا هزینه لمینت بیشتر از ونیر است.

یک لبخند جدید در انتظار شماست

بنابراین روند تصمیم‌گیری در مورد ونیر یا لمینت دندان، به سلیقه و بودجه شما بستگی دارد. قبل از هرگونه اقدامی به این فکر کنید که این روش‌ها چگونه کار می‌کنند و چه فوایدی دارند. سپس، تفاوت بین این دو را در نظر بگیرید. مشورت با دندانپزشک می‌تواند به شما کمک کند که بهترین گزینه را انتخاب کنید.